Meest gestelde vragen

Frequently asked questions, FAQ, we hebben ze verzameld. BOX-it up beantwoordt namelijk graag al jouw vragen rondom mobiele opslag.
We hebben de meest gestelde vragen alvast voor je op een rij gezet. Staat het antwoord op je vraag niet bij faq? Neem dan contact met ons op.

Alles wat je wilt weten van BOX-it up

  • Algemeen
  • Bezorgen & retour
  • Prijzen en betalen
  • Veiligheid
  • Inladen & tips
Expand All | Collapse All
  • 1. Waarom is BOX-it up de beste oplossing?
     

    Als jij op zoek bent naar extra opslagruimte en je wilt zo min mogelijk tijd en geld besteden aan het vinden en organiseren hiervan, maar je wilt het wél goed regelen. Dan helpen wij jou aan extra opslagruimte, zo gemakkelijk mogelijk. We nemen daarin onze verantwoordelijkheid en passen als een goed huisvader op jouw spullen. Onze betrokkenheid gaat letterlijk van deur tot deur. Daarmee zijn wij dé oplossing voor extra opslagruimte.

  • 2. Hoeveel BOXen heb ik nodig?
     

    Onze BOX heeft een inhoud van 8 m3, oftewel 105 verhuisdozen of de inboedel van een studio. Wil je precies weten wat er in onze BOX past? Bereken jouw opslagruimte aan de hand van jouw spullen.

  • 3. Hoe groot is de opslagBOX van BOX-it up?
     

    De binnenmaat van de BOX is 235 x 153 x 223 cm (L x B X H).

  • 4. Waar worden mijn spullen opgeslagen?
     

    Alle BOXen plaatsen wij in onze hoofdvestiging in Zwolle. Je kunt hier ook bij je spullen om er iets uit te halen of toe te voegen. Laat het ons weten en wij zetten de opslagBOX voor je klaar.

  • 5. Kan ik bij mijn spullen als ze in opslag staan?
     

    Ja, je kunt altijd bij je spullen. Geef het ons 48 uur van te voren aan en wij zetten de BOX kosteloos voor je klaar. Wil je direct bij je spullen, dan rekenen wij voor deze service € 25 per BOX.

  • 6. Waarom zijn de boxen van hout gemaakt?
     

    Hout ademt en in combinatie met de extra ventilatieroosters in de BOX, de perfecte oplossing voor de opslag van jouw huisraad. Daarnaast is hout een licht materiaal in vergelijking met staal, dus gemakkelijker te vervoeren en zo kunnen wij op meer plaatsen komen.

  • 1. Hoe kan ik een opslagBOX reserveren?
     

    Dat doe je online, per WhatsApp of per mail. Tijdens het reserveren kan je aangeven wanneer je wilt dat de BOX bezorgd wordt, reken je uit hoeveel je er nodig hebt en wat het kost.

  • 2. Waar kan de opslagBOX worden geleverd?
     

    Bijna overal. Doe de postcodecheck of we al bij jou in de buurt bezorgen.

    We moeten natuurlijk wel met onze vrachtauto in de buurt van je adres kunnen komen.
    Wij kunnen in heel Nederland bezorgen, behalve op de Waddeneilanden.

  • 3. Bezorgen jullie ook in de avonduren of in het weekend?
     

    Ja, wij bezorgen de BOX op het de dag en het dagdeel dat het jou het beste uitkomt. In de avond kan dit tussen 18.00 en 21.00 uur. En ook op zaterdag staan wij voor je klaar tussen 9.00 en 18.00 uur. Dit geef je online aan tijdens het bestellen. Op feestdagen bezorgen wij niet. Wel berekenen we een toeslag van € 25,- per BOX voor de avonden- en weekend bezorging. Natuurlijk doen wij ons uiterste best om de BOX bij jou te bezorgen op het gewenste tijdstip. We plannen dit in op volgorde van aanvragen en pas na bevestiging is de bezorgdag en dagdeel zeker.

  • 4. Hoe lang van te voren moet ik reserveren?
     

    Geef het minimaal 5 werkdagen voor het bezorgen aan. Hierbij geldt mits plek in onze planning. We plannen op volgorde van binnenkomst. Voorkom teleurstelling en geef het zo snel mogelijk door. Met name de avonduren en weekenden zijn favoriet en ook rond het einde van de maand is een drukkere periode. Natuurlijk proberen we aan je wensen te voldoen maar transportplannen blijft lastig!

  • 5. Hoeveel BOXen kan ik in één keer laten bezorgen?
     

    Wij kunnen in één rit 4 BOXen voor je deur plaatsen, in totaal 32 m3 mobiele opslag. Heb je meer nodig? Geen probleem, dan rijden we gewoon nog een keer.

  • 6. Kan ik het aantal BOXen nog wijzigen in mijn reservering?
     

    Ja, je kunt altijd wisselen naar meer of minder BOXen, ook tussendoor. Geef het ons aan en wij gaan kijken hoe we het voor je kunnen inplannen.

  • 7. Hoe kan ik de BOX weer terug laten brengen?
     

    Bovenaan onze site vind je een button Breng mijn box terug, hier kan je de terugrit voor jouw BOX inplannen. Geef het zo snel mogelijk door. Hierbij geldt mits plek in onze planning. We plannen op volgorde van binnenkomst van je verzoek. Voorkom teleurstelling en geef het zo snel mogelijk door. Met name de avonduren en weekenden zijn favoriet en ook rond het einde van de maand is een drukkere periode.

  • 8. Wat is de opzegtermijn?
     

    De opzegtermijn voor het huurcontract van de BOX is 14 dagen. Wil je meer hierover weten, bekijk dan onze algemene voorwaarden.

  • 1. Wat zijn de kosten van een BOX?
     

    Onze actuele prijzen staan hier. Natuurlijk hebben ook speciale acties. En voor studenten hebben we het studententarief!
    De minimale huur van de opslagBOX is 1 maand. Natuurlijk kan je de BOX eerder terug laten brengen.

  • 2. Waarom is mobiele opslag veel goedkoper dan andere opslagmogelijkheden of verhuizers?
     

    Bij BOX-it up hoef je geen extra kosten te maken voor het huren van een bestelbus of aanhanger. En daarnaast scheelt je veel tijd en gedoe in vergelijking met gewone opslag; al je spullen hoef je maar 1 keer in en uit te laden.
    En door alles zelf in te pakken en in te laden bespaar je op de dure manuren van verhuizers. Door slim gebruik te maken van de BOX-it up direct voor jouw deur ben je dus voordeliger uit.

  • 3. Op welke manier kan ik betalen?
     

    Je kunt op verschillende manieren bij ons betalen. Zo kan je pinnen bij het afleveren van de BOX of je betaalt via iDeal. Voor de maandelijkse huur ontvang je een factuur, deze wordt automatisch geïncasseerd. Makkelijk!

  • 4. Wat zijn de extra kosten?
     

    Bij BOX-it up zijn er geen extra of verborgen kosten. We rekenen geen administratiekosten en je hoeft ook niet verplicht een verzekering bij ons af te sluiten. Zorg wel dat je eigen verzekering weet dat je goederen ook bij ons kunnen staan. Transport en of bezorgkosten zijn afhankelijk van de gekozen duur en de afstand van onze opslagruimte tot je adres. Deze vermelden we op ons prijsvoorstel.

  • 5. Hebben jullie ook interessante aanbiedingen voor mij?
     

    Ja, met de onderstaande aanbiedingen van BOX-it up ben je nog voordeliger uit!
    - Studentenkorting
    - Een maand gratis
    - Twee maanden gratis
    - Geen transportkosten

  • 1. Zijn mijn spullen veilig als de BOX voor mijn deur staat?
     

    Ja! Als je klaar bent met inladen, sluit je de binnenBOX af met een eigen slot. De buitenBOX sluit je af met een cijferslot van BOX-it up. Zo staat de BOX veilig en hoef je er niet bij te blijven als onze chauffeur naar een volgende klant is gereden. We nemen de BOX op het afgesproken tijdstip mee naar onze beveiligde en verwarmde opslag.

    Geen eigen hangslot? Onze chauffeur heeft ook altijd nieuwe unieke hangsloten bij zich die je bij hem kunt kopen.

  • 2. Zijn mijn spullen veilig en verzekerd tijdens transport en opslag?
     

    Tijdens het transport zijn je goederen in goede handen, mits ingeladen via onze inlaad instructies. Onze opslagruimte is voorzien van camerabewaking, inbraak alarm en brandalarm en natuurlijk is de BOX voorzien van je eigen hangslot waar zelfs wij geen sleutel van hebben. Wil je er zeker van zijn dat jouw inboedel ook verzekerd is tijdens de periode van opslag, dan dien je hierover zelf contact op te nemen met jouw verzekeraar. Bij bijna alle verzekeringsmaatschappijen valt het onder de dekking van je huidige polis, als je een ander risico-adres laat toevoegen.
    Aangezien wij geen toegang hebben tot je BOX en dus niet correct kunnen in schatten wat het risico is hebben wij in onze Algemene Voorwaarden een beperking van onze aansprakelijkheid opgenomen.

  • 1. Wat past er in een BOX?
     

    Onze BOX heeft een inhoud van 8 m3, oftewel 105 verhuisdozen of de inboedel van 1 studio. Wil je precies weten wat er in onze BOX past? Dan adviseren wij je om onze rekentool te gebruiken. Aan de hand van jouw spullen rekenen wij het nauwkeurig voor je uit.
    De binnenmaat van de BOX is 235 x 153 x 223 cm (L x B X H).

  • 2. Hoe pak ik de BOX het meest efficiënt in?
     

    - Verdeel het gewicht goed over de vloer van de opslagBOX, plaats zware spullen aan de lange zijden en gebruik de hele vloer.
    - Zware spullen direct op de laadvloer zodat lichte spullen daarbovenop gestapeld kunnen worden
    - Gebruik pakdekens om uw meubels en andere spullen te beschermen, deze kunt u bij ons kopen of huren,
    - Plaats alles compact en strak tegen elkaar zodat uw spullen niet kunnen schuiven tijdens transport,
    - Gebruik verhuisdozen van een stevige kwaliteit om eenvoudiger te kunnen stapelen
    - Haal meubelstukken, indien mogelijk, uit elkaar

    Beladen van de opslagBOX kan tot maximaal 750 kilo (let op; dozen met boeken zijn zwaar).

    Natuurlijk kun je het ook door ons laten doen!

  • 3. Wat mag ik wel én niet in de BOX inladen?
     

    Wij slaan bijna alles voor je op! Maar een aantal goederen zijn niet mogelijk in verband met de veiligheid en het waarborgen van onze kwaliteit, zoals:
    • Bederfelijke producten en voedsel
    • Levende goederen, zoals planten en dieren
    • Verboden en/of illegale goederen, zoals drugs en (vuur)wapens
    • Gestolen goederen
    • Ontvlambare, toxische of gevaarlijke stoffen, inclusief alle gevaarlijke bereidingen en afvalstoffen
    • Je begrijpt dat alles wat niet mag van de brandweer, politie, douane en/of gemeente ook niet bij ons mag! Bekijk onze algemene voorwaarden voor de uitgebreide lijst.

  • 4. Hoeveel tijd kost het inladen van mijn BOX?
     

    Zet alles ingepakt klaar, dan ben je het snelst klaar Gemiddeld kost het inladen 45 minuten per BOX.
    Tip: zorg dat alles netjes ingepakt klaar staat en dat wij de BOX zo dicht mogelijk bij jouw voordeur kunnen plaatsen. Dit scheelt veel extra tijd.
    Meestal brengen we de BOXen op een doordeweekse dag en halen deze de volgende dag weer op. Alle tijd dus!

  • 5. Wat zijn handige inpak & verhuistips?
     

    We hebben een lijstje met handige tips voor je samengesteld, deze vind je hier.

  • 6. Hoeveel gewicht mag er in een BOX?
     

    Je mag de BOX tot maximaal 750 kg beladen. Zware spullen zet je op de bodem en goed verdeeld over het oppervlakte. Lees meer hierover in onze laadinstructies.

  • 7. Kunnen jullie helpen bij het inladen van de BOX?
     

    Ja, met onze verhuishulp is het zo opgelost. Zet alles ingepakt klaar op de begane grond en samen met jou steken wij de handen uit de mouwen. Meer informatie vind je hier.

  • 8. Wat is de verhuisset en wanneer ontvang ik ‘m?
     

    Een goede voorbereiding is het halve werk. Daarom hebben wij speciaal voor jou de verhuisset in het leven geroepen. We bieden je de tools zoals extra stevige verhuisdozen. Verhuisdozen van de bouwmarkt zijn vaak niet stevig genoeg om alle verhuislast te dragen. Bezuinig dus niet op dozen en pak vooral zware spullen in extra robuuste exemplaren in. Maar ook matrashoezen, noppenfolie en inpakpapier kunnen wij een paar weken van te voren bij je thuis afleveren. Zo heb je gelijk alles bij de hand en hoef jij alleen nog maar in te pakken.
    Bekijk onze mogelijkheden.